Naukowcy odkryli najważniejszą decyzję jaką możesz podjąć

2017-08-09 13:59:16

Aneta Żarnowska
Według Morana Cerfa, neuronauki z Northwestern University, który studiuje procesy decyzyjne od ponad dekady, najpewniejsza droga do maksymalizacji szczęścia nie ma nic wspólnego z doświadczeniami, rzeczami materialnymi czy filozofią osobistą.

Chodzi o to, z kim zdecydujesz się spędzać czas. Ale „to nie tylko rada, aby starannie dobierać znajomych”, powiedziała Cerf.

Istnieją dwie przesłanki, które prowadzą Cerf do przekonania, że nasze towarzystwo jest najważniejszym czynnikiem długoterminowej satysfakcji.

Pierwszym jest to, że podejmowanie decyzji jest męczące. Wiele badań wykazało, że ludzie mają ograniczoną ilość energii psychicznej, aby poświęcić ją podejmowaniu wyborów. Zbierając nasze ubrania, gdzie zjeść, co zjeść, kiedy pojechać, jakiej muzyki słuchać, czy może lepiej posłuchać podcastu, co robić w wolnym czasie… wszystko to wymaga od naszego mózgu wydatkowania energii na codzień .

Drugą przesłanką jest to, że ludzie mają fałszywe przekonanie, że mają pełną kontrolę nad swoim szczęściem, dokonując trafnych wyborów. Myślimy, że dopóki bedziemy dokonywać właściwych wyborów, będziemy na drodze do zadowolenia z życia.

Cerf odrzuca ten pomysł. Prawda jest taka, że ​​decyzje są obarczone uprzedzeniami, które osłabiają naszą opinię. Ludzie przypominają sobie złe doświadczenia jako mniej złe lub nawet dobre i vice versa; Pozwalają, aby ich emocje stały się racjonalnym wyborem w irracjonalny sposób, i sugerują się opinią społeczną, nawet podświadomie, w procesie dokonywania wyborów, podejmując wybory, których w innej sytuacji nie podjęliby.

Ale jak Cerf mówi swoim uczniom, ten ostatni czynnik można wykorzystać w dobry sposób.

Jego badania naukowe wykazały, że gdy dwie osoby spędzają razem czas, ich fale mózgu zaczną wyglądać niemal identycznie. Na przykład jedno badanie trailerów filmowych wykazało, że u widzów wytworzyły się podobne wzorce mózgowe.

„Im więcej badamy ludzkie zaangażowanie coraz częściej widzimy, co wykazuje każde kolejne badanie, że po prostu przebywając obok niektórych osób faktycznie dostosowujemy działanie naszego mózgu do ich mózgu”, w oparciu o ich sposób zachowania, zapach pokoju, poziom hałasu, i wiele innych czynników, powiedział Cerf. „Oznacza to, że ludzie, z którymi się spotykacie, faktycznie mają wpływ na wasze zaangażowanie w rzeczywistość na dużo głębszym poziomie, niż zdajecie sobie z tego sprawę lub można byłoby logicznie wytłumaczyć.” Jednym z efektów tego jest to, że stajecie się tacy jak oni. ”

Widać to również w zachowaniach ludzi. Narzekacze psują nastrój ludzi; ludzie szybko mówiący przyspieszają tempo rozmowy; komicy sprawia, że ​​ludzie czują się rozluźnieni lub rozbawieni.

Z tych dwóch przesłanek konkludują wnioski Cerf, że jeśli ludzie chcą zmaksymalizować szczęście i zminimalizować stres, powinni zbudować życie, które wymaga mniej decyzji, otaczając się ludzi, którzy ucieleśniają cechy, do których dążą. Z biegiem czasu naturalnie przeniosą na siebie te pożądane postawy i zachowania. Jednocześnie mogą zaoszczędzą sobie energii na podejmowanie decyzji na niskim poziomie, mogąc ją poświęcić do podejmowania większych decyzji.

Zgodnie z tą wiedzą Cerf mówi, że unika wybierania restauracji. Zamiast tego woli podjąć jedną decyzję – z kim będzie jadł – i wybrać kogoś, komu ufa. Są duże szanse, że ta osoba wybiera miejsce, które Cerf lubi, co oznacza, że takie podejmowanie decyzji daje mu podwójne zadowolenie.

Innymi słowy, unika podejmowania dwóch mniejszych decyzji, podejmując jedną większą.

To samo dotyczy osób, które chcą więcej ćwiczyć, oglądać mniej telewizji, grać na instrumencie muzycznym lub stać się bardziej towarzyskimi. We wszystkich przypadkach Cerf powiedział, najważniejszą decyzją jest to, jakimi ludźmi będziesz się otaczał.



Źródło: BusinessInsider
Tłumaczenie: Aneta Elwira Żarnowska
http://znajdzswojeskrzydla.pl/coaching/naukowcy-odkryli-najwazniejsza-decyzje-mozesz-podjac/
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj