Marketing

2015-12-29 08:52:39

Josef Lukoschek
Celem marketingu jest dostarczenie odbiorcy towaru i usług.Wg.kryteriów :miejsca, czasu, ceny, środków komunikacji.Kryteria to spełnianie właściwego, co oznacza:właściwy odbiorca, właściwy towar i usługa,właściwa cena itd...

Dla przedsiębiorstwa zajmującego się marketingiem, najważniejszym jest:zaspokajanie potrzeb klientów, lepszy aniżeli to robi konkurencja..

Zasadami koncepcji marketingowej są:orientacja na klienta, zyskowność,

Na drodze przestrzegania zasad powstaje wartość konsumencka , kombinacja korzyści . Z tytułu :jakości, ceny, wygody, terminowości dostawy, usług przed i po sprzedaży(serwisowanie).

Marketing z punktu podejścia firmy i odwrotnie konsumenta, jest znalezieniem równowagi pomiędzy osiąganiem zysków z działania a spełnianiem oczekiwań klienta..

Równowaga ma zapewnić wysokie dochody właścicieli firmy i wysokie wypoziomowanie na rynku.

Jakie aspekty stwarzają proces funkcjonowania marketingu??

Są to TRZY ASPEKTY:

-prowadzenie badań rynku, przewidywalność i ocenienie rozmiarów popytu.

-stymulacja popytu:reklama, działanie PR, wspieranie sprzedaży, informacja na opakowaniu.

-zaspokojenie popytu:dystrybucja dóbr i usług, serwisowanie, ulepszanie produktów i usług.

Można przyjąć że marketing mix, to zbiór narzędzi marketingowych ,stosowanych w celu realizacji celów marketingowych na docelowym rynku działania..

Teoria marketingu mix zakłada 4 opcje:produkt, cena, dystrybucja, promocja.

Ewolucja w zakresie marketingu nastąpiła w latach 1740-1840 , kiedy to nastąpiło UKIERUNKOWANIE NA PRODUKCJę, mała konkurencja spowodowała nadwyżkę popytu.

Powstanie nadwyżki popytu zrodziło UKIERUNKOWANIE NA SPRZEDAż.Efektem czasy Wielkiego Kryzysu, nadwyżka podaży.

Nowe badania i praktyka gospodarcza wykazały rolę klienta, powstało UKIERUNKOWANIE NA RYNEK.Menagerowie dostrzegli świadomościowo istotność zaspokajania potrzeb.

Wszystkie powyższe ukierunkowania zrodziły koncepcję:MARKETINGU SPOŁECZNEGO.Nie tylko potrzeby własnych klientów ale dostrzeżenie żądań innych grup społecznych.

Tak przebiegał i przebiega proces rozwojowy marketingu ..Pozdrawiam
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj