Na ogół jesteśmy ,,przyzwyczajeni,, do pewnych standartów, wiąże się to bowiem z funkcjonowaniem życia w danym środowisku.Tak jak zawsze sprawa rozwoju i spełniania potrzeb wysuwa się na plan pierwszy i tu trzeba poczynić konieczne spostrzeżenia...
To że sukces ,,przychodzi,,jest jakby nie tylko sprawą konsekwentnego dążenia, lecz w materii marketingu , decydującym o powodzeniu jest sprawa dobrego serwisu..
Przytoczona wyżej wiązanka naturalnie to produkt i tu artyzm wykonania wchodzi w rachubę, natomiast jest wiele obocznych , które mówią dlaczego należy wybrać taki a nie inny punkt usługowy, bądź ten a nie inien sklep do poczynania zakupów..
Skąd wynika potrzeba doceniania możliwości serwisowych??
Wynika z obserwacji , sytuacji , akcji wkraczania na żywo , bo dokonujesz transakcji i tu pojawiają się stany klientowego ,,odczuwania,,
Z mojego wynika że jest jeszcze wiele zakamarków do poprawienia w kwestii jakości, jakby żywości usług , na mój gust są stereotypy funkcjonowania nawet z poprzedniego systemu, jest jakby to trochę skostniałe i wystarczy podróż , urlop i np.praca w innej przestrzeni geograficznej ,przed oczy i to wyraźnie do świadomości ,,wychodzi,,to, że jest jakby z tym do czego jesteśmy ,,wdrążeni,,zwyczajnie ubogo...i te proponowane serwisy dla klienta ..chowają się...są liche..stąd późniejsze niejako deliberowanie nawet w wymiarze publicznym i rządowym o stanie gospodarki..
Do takich niesfornych ,,grzeszków,,w sieciówkach należy np.źle pojęte o przeprowadzasniu stałych akcji przecen i wyprzedaży, bowiem jest to za nikłe, mało atrakcyjne dla klienta, dalej pokutuje forma tzw.niedoładu organizacyjnego w czasie zmian pracowników, klient czeka a personel czyści np.krajarki..to powinno być oddelegowane dla praktykujących naukę..zapomnienie że towar powinien jak najszybciej i jak najkrótszą drogą trafić do kasy..a więc skupienie na sprzedaży , nie pogaduszki bo to znajomy..brakuje też dbałości o ceny pod artykułem i z tym związane poszukiwanie przez klienta scanera..
W małych sklepach i na prowincjach , należy uważniej dbać o nie przestarzałość dat spożycia lub zastosowania, nie za wysokie marże i odstraszające, także omijanie monotonii asortymentowej...
Serwis z tego punktu jest ważny , że on wypracowuje tzw.przyczółki zachęcenia, że w dane miejsce pójdziesz , zawitasz ponownie. W kliencie pozostanie ,,ślad,,że tam mu przypadło do szyku, był ZADOWOLONY, nie koniecznie tylko samą ceną..
Dalszymi są też tzw. sprawy wokoło miejsca sprzedaży a więc parkingi, szerokość miejsc, dojazd ciężarówek z towarem by nie kolidował z kupującymi..przestrzenność poruszania się klienta po sklepie, tło muzyki, oświetlenie, sprawa zwrotu opakowań wtórnych , wjazdy i wyjazdy …Kwestie informacji dla klienta i dokonywania reklamacji..
Sprawy obniżania cen są z tego względu ważne, że towar kosztuje magazynowanie i każdy obrót gotówkowy nawet w cenie wejścia, uruchamia ruch przybywania pieniądza i tym samy możliwość dostawy nowego towaru bywa że bardziej atrakcyjnego..Pozdrawiam.
Komentarze