Czym jest dla Ciebie sukces i jak go osiągnąć?

2017-01-04 21:04:09

Marta Kaim
Marzy Ci się sukces?
Chcesz, aby Twoja firma dobrze prosperowała i przynosiła profity? W dzisiejszych czasach sukces to bardzo popularne słowo. Każdy z nas może go odnieść. Jednak dla każdego może oznaczać coś innego. Zanim wyruszysz w drogę po sukces, zacznij od zdefiniowania tego pojęcia.
No więc czym dla Ciebie jest sukces?
Zobacz jaki jest Twój obraz sukcesu.
Co jest w nim ważnego. Jak konkretnie go interpretujesz. Co on dla Ciebie znaczy. Na ile jest on adekwatny do stylu życia jaki chcesz prowadzić.
Warto wiedzieć w jakim kierunku chcemy zmierzać. Samo powiedzenie chcę odnieść sukces to za mało. Najpierw należy go zdefiniować i wiedzieć czego się chce. Zacznij od wyznaczenia sobie konkretnego celu.
Stawianie właściwych celów biznesowych ma dla firmy fundamentalne znaczenie. Chociaż znam osoby, które twierdzą, że wyznaczanie celów nie ma sensu, bo nie działa.
I wiesz co oni mają rację. Samo wyznaczanie celów to za mało. Biznes to nie tylko cele, one są jak pierwszy impuls. Jednak to za mało. Trzeba mieć jeszcze determinację i gotowość do tego, aby zacząć działać.
Ważne jest, aby znaleźć w sobie motywację nie tylko do wyznaczenia celów, ale także energię i czas na to, aby stworzyć plan, a następnie konsekwentnie go realizować.
Przychodzi do mnie wiele kobiet, które chcą odnieść sukces. Opowiadają o tym jak dużo i ciężko pracują. Podkreślają jak wiele energii wkładają w swój biznes. Niestety nie przekłada im się to, na zyski. Nie spełnia on ich oczekiwań.
Jak myślisz z czego to wynika?
Z czym im kojarzy się sukces? Z czym kojarzy się Tobie?
Dla mnie sukces to połączenie kilku elementów, które są nie zbędne do tego, aby go odnieść. Samo przysłowiowe bieganie z pustą taczką, notabene bardzo popularne w dzisiejszych czasach na niewiele się zda. Ciągły pęd sprawia, że brakuje nam czasu na analizę. Nie myślimy tylko gonimy. Robimy dużo, ale mało skutecznie.
Natomiast warto byłoby zatrzymać się i zadać sobie pytanie czy biegnę we właściwym kierunku? Zastanowić się, czy to co robię nie wynika z siły rozpędu? Może jednak da się osiągnąć więcej robiąc mniej?
Czym więc jest sukces?
Sukces to świadomość tego czego chcesz i po co to robisz. Najlepiej, aby to co robisz było Twoją pasją. Jeśli robisz coś co kochasz, robisz to z zaangażowaniem. Pasja zwiększa Twoją determinację, która jest niezbędna gdy na drodze pojawiają się trudności.
Najczęściej pomijanym elementem, a fundamentalnym jest strategia. Robimy coś „na zawołanie” , bo wydaje nam się, że to przyniesie efekty. Refleks jest istotny, ale bez konkretnej strategii marketingowej daleko nie zajdziesz. To tak jakbyś błądziła we mgle. Nie wiesz w jakim kierunku podążać, więc robisz wszystko, ale rzadko te rzeczy, które są naprawdę ważne. Musisz znać swoje priorytety i wiedzieć, które działania są najbardziej skuteczne. Mówiąc skuteczne mam na myśli, te które przekładają się na zysk.
Dobrze przygotowana strategia oparta na analizie pomoże Ci zaoszczędzić czas. Nie bez powodu mówi się, że czas to pieniądz. Planuj więc swoje działania i mądrze rozłóż je w czasie.
Sukces to również kreatywność. To ona w połączeniu z analizą jest niezbędna, by praca dawała radość i wpływała na rozwój firmy. Po co tracić czas i pieniądze na rzeczy, które są nudne i nie przynoszą efektów. Przyznaj się teraz przed sobą uczciwie – Czy nie robisz rutynowo rzeczy, które nie przynoszą efektów? Co gorsze wykonujesz je nadal nawet jak wszystkie znaki pokazują Ci, że czas coś zmienić. Robisz to z przyzwyczajenia, a może i z lenistwa. Nie chcesz się jednak przyznać, że tak jest przed samą sobą. Wykaż się kreatywnością, bo szkoda, marnować czasu, energii i zaangażowania w rzeczy, które nie działają i wymagają zmiany. Prawda jest taka, że największa wartość i nauka płynie z działania i wyciągania wniosków. Ostatnim kluczowym elementem jest systematyczność. Konsekwencja i upór w działaniu wygrywają na każdym polu. Niestety zamiast robić to co zaplanowane, często dajemy się zwieść i tracimy czas na rzeczy, które niewiele wnoszą w rozwój naszego biznesu. Tylko systematyczna praca przynosi długofalowe efekty. Nie zbudujesz swojego biznesu w jeden miesiąc. Jeśli skupisz się na codziennym podążaniu za Twoimi priorytetami i będziesz konsekwentnie oraz z zaangażowaniem działać wtedy osiągniesz sukces.
Wyobraź sobie, że każdego dnia skupiasz się w swojej firmie na rzeczach ważnych. Masz strategię, która poparta jest analizą i konsekwentnie ją realizujesz. Z radością analizujesz działania marketingowe i wprowadzasz zmiany w tych, które nie działają. Ciągle się uczysz i rozwijasz. Masz w sobie odwagę do działania, ale i zgodę na to, że czasami popełnisz błąd. Twoja głowa jest pełna pomysłów, które realizujesz z pasją.
Jak myślisz jak wtedy prosperowała by Twoja firma?
Czym Ty byś się zajmowała? Ile byś pracowała?
Widzisz to ?
Uśmiechasz się … no właśnie. Nie ważne jaki biznes prowadzisz. Czy jest to szkoła językowa, sklep czy małe przedsiębiorstwo najważniejsze jest czy rzeczywiście skupiasz się na priorytetach i robisz to co powinnaś. Istotne jest, abyś każdego dnia skupiała się na rzeczach ważnych i z lekkością oraz energią działała. Wtedy Twoja firma będzie funkcjonowała tak jak sobie życzysz. Wiem, że to potrafisz. Musisz jednak zatrzymać się na chwilę. Przeanalizować w jakim miejscu jesteś i zobaczyć dokąd zmierzasz. Przyjrzeć się sobie i temu co Ciebie blokuje przed skutecznym działaniem. Zobacz co w Twojej branży robią najlepsi. Oni z pewnością nie drukują ulotek, w które ty inwestujesz ciężko zarobione pieniądze mimo, iż nie przynoszą Ci żadnych klientów. Miej oczy dookoła głowy, patrz i słuchaj. Proś o pomoc i pytaj tych, którym się udało. Poczuj moc, którą masz w sobie i stwórz plan działania, który będziesz realizować z uśmiechem.
Jesteś ważna w biznesie jeśli skupiasz się na rzeczach ważnych. Bierzesz odpowiedzialność za to, co robisz i na jakie działania przeznaczasz swój cenny czas.
Marta Kaim
Trenerka rozwoju osobistego, Coach ICF
Autorka programu Jesteś ważna! oraz Ty i Twoja firma!
Popularność: 249    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj
facebook
Co możemy zmienić na DobryCoach.pl?
aby lepiej odpowiadał Twoim potrzebom