POSTĘPOWANIE WOBEC BŁĘDÓW PRACOWNIKA

2019-11-05 08:56:52

MARCIN KLAPA
Nie ma wiedzy i doświadczenia bez popełnienia błędów
Kompetencje rodzą się właśnie w ten sposób i dlatego właśnie różnego rodzaju potknięcia będą występować w procesie rozwoju firm i zatrudnionych w nich pracowników. Warto jednak zapamiętać, że ważniejsze od samego popełnienia błędu, jest to, co się z nim zrobi, jakie działania zaradcze się podejmie, aby w przyszłości uniknąć podobnych wpadek.

Zwróć uwagę na to, co powiedział manager IBM do swojego pracownika: Popełniłeś błąd w wyniku, którego straciliśmy 5 mln dolarów. W ten sposób wydaliśmy dużo pieniędzy na Twoje szkolenie: myślisz, że Cię teraz zwolnię? Tego typu postawa sprawia, że firmy zyskują na przyszłość wielu oddanych pracowników. Liderze: stwórz środowisko, w którym popełnienie błędu nie oznacza porażki! Pomóż swoim ludziom być lepszym.

„Nie ma błędów, są tylko informacje zwrotne”
Optymistyczne założenie, które propaguje się w NLP jest niesamowicie wspierające dla tych, którzy mylą się w codziennych obowiązkach, ale jest również doskonałą wskazówką dla menedżera. Naucz się wyciągać wnioski z zachowań pracowników, podchodząc do nich racjonalnie. Zadaj sobie pytanie: czego nie zrobiłem, co mogę zrobić lepiej, aby w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji?

„Ten, kto nic nie robi, ten nigdy nie popełnia błędów”
Warto zastanowić się nad tym stwierdzeniem, ponieważ ono jest koniecznym elementem rozwoju. Dla jednych błąd jest mocnym hamulcem ograniczającym działanie, dla innych to bodziec, do rozwoju i zmiany. A teraz najważniejsze: nie ma człowieka, który nie popełnia błędów. Zaakceptuj to, ale również to, że jest wiele osób, które tak boją się popełnić błąd, że ich to paraliżuje. To perfekcjoniści, którzy wymagają od siebie tak wiele, że nigdy nie są z siebie zadowoleni. Od dzisiaj przyjmuj błędy jako wskazówki do rozwoju i wyznaczniki Twojej pracy z pracownikami.

„Osoby, które popełniają najwięcej błędów, odnoszą największe sukcesy”
Kiedy usłyszałem te słowa, pomyślałem, że to absurd. Jednakże, kiedy analizuje się wzloty i upadki ludzi sukcesu, zdanie to nabiera nowego sensu. Mistrz, ekspert musi przełknąć gorycz porażki, doznać bólu kontuzji, odczuć trud codziennych treningów, ciężko pracować, kiedy inni się bawią, a sukces i tak nie jest pewny. Zanim nauczysz się jazdy na rowerze, ba zanim nauczysz się chodzić: wstajesz i upadasz, wstajesz upadasz… Udzielaj pozytywnego wsparcia w bieżących trudnościach, okazuj wiarę w pracownika, dostrzeż jego potencjał, pozwól mu być lepszym, pozwól mu zachować twarz, kiedy popełnia „szkolny błąd”. Zauważysz wtedy, że kredyt zaufania spłaci Ci z nawiązką.

„Nie popełniłem 1000 błędów, znalazłem po prostu wiele rozwiązań tego samego problemu” T. Edison
Doceniaj dokonania swoich pracowników, zauważaj błędy, ale rób z nich umiejętny pożytek. Nie odwracaj oczu, nie tłum w sobie negatywnych myśli. Rozmawiaj, pytaj, ucz, przekazuj swoje doświadczenie, udzielaj informacji zwrotnych. Może się zdarzyć, że pracownik nie widzi swoich niedopatrzeń, nie rozumie oczekiwań, nie ma jasnych celów lub po prostu: brakuje mu kompetencji (wiedzy, umiejętności, czy postawy). Im wcześniej zareagujesz, im wcześniej z nim porozmawiasz, tym na mniejsze straty emocjonalne, finansowe, czasowe narazisz firmę, siebie, i pracownika.
Popularność: 5    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj
facebook
Co możemy zmienić na DobryCoach.pl?
aby lepiej odpowiadał Twoim potrzebom