Miało być dziś o czym innym, ale ze względu na nieoczekiwane pożegnanie teścia, będzie o wartościach i trochę o tym, jak je z Klienta wydobyć.
Znalezienie wartości jest jednym z kluczowych aspektów do efektywnej pracy z Klientem.
Dlaczego?
Dzięki wartościom znajdujesz prawdziwego Klienta.
I Jego prawdziwość.
100% Klienta w Kliencie.
100% motywacji w motywacji:)
Temat rozmowy staje się drugorzędny, ponieważ odkryte wartości pomagają usystematyzować rzeczy i działać w zgodzie ze sobą.
Jak wydobyć wartości?
Jest mnóstwo sposobów, ale przyznam szczerze, że odkąd rozpoczęłam swoją coachingową przygodę, najlepszą i zarazem najbardziej kontrowersyjną (w mojej subiektywnej opinii) jest technika, w której prosisz Klienta o zaprojektowanie własnego pogrzebu (aż na samą myśl mam ciarki na plecach...)
Ale.
Mam w pamięci dwa skrajne sesje z tym związane:
Przed rozpoczęciem sesji uprzedziłam i wyjaśniłam na czym będzie polegać spotkanie.
Zadziwiające było dla mnie już to, że żadna z Klientek (ku mojemu zdziwieniu) nie zrezygnowała z możliwości rozmowy na ten temat.
- jedna Klientka opowiadała o tym z takim zaangażowaniem, zaciekawieniem i dużym spokojem, że byłam bardzo zaskoczona jej gotowością w tym zakresie
- drugiej Klientce wraz z zaangażowaniem, towarzyszyły bardzo silne emocje (związane ze smutkiem rozstania, przemijaniem i nieodwracalnością)...
Po spotkaniach?
Dla mnie absolutnie zadziwiające były dwie tak skrajne postawy. Przyznam, że tej drugiej się spodziewałam, a tej pierwszej kompletnie nie.
Każda z tych Pań dziękowała za możliwość powiedzenia i nazwania sobie tego, co ważne w jej życiu.
Rozmowy na najgłębszym poziomie, gdzie nazywasz najistotniejsze rzeczy, porządkują, wzmacniają i pomagają spojrzeć na miejsce w którym jesteś, z lotu ptaka.
Przestajesz się skupiać na rzeczach mało ważnych. Zostają tylko te istotne.
Komentarze