Kreatywność - jak szukać nowych rozwiązań.

2013-10-25 22:17:52

Daniel Melerowicz
KREATYWNOŚĆ


1. Zmień perspektywę.

Wiele problemów może być rozwiązanych przez spojrzenie na nie z innej perspektywy. Spróbuj „odwrócić” problem. Nie zastanawiaj się jak możesz sprzedać więcej, zastanów się jak możesz sprzedać mniej – i zobacz dokąd zaprowadzi cię ta myśl. Być może odkryjesz całkowicie nowy rynek gdzie ekskluzywność produktu będzie ważniejsza niż jego sprzedana ilość. Osoby pracujące w firmie Apple zamiast zastanawiać się nad pytaniem „Jak możemy konkurować z dużymi graczami na rynku”, zadali sobie pytanie: „Co możemy zrobić, czego nie robią wszystkie duże firmy?” W drugiej połowie lat 90-tych hasło firmy IBM brzmiało „THINK”, więc Apple pomyślał inaczej – „THINK DIFFERENT”.

2. Dobrze się baw.

Czy praca zawsze musi być tylko pracą? John Quelch z School of Business w Londynie zadał pytanie: „Ile razy dziennie śmieje się przeciętny 5 latek? odpowiedź: 150 razy. Ile razy dziennie śmieje się przeciętny 45 latek? Odpowiedź: 5 razy. Kto więc się lepiej bawi, a przez to jest bardziej kreatywny?” W londyńskiej firmie „What If” odkryto, że ludzie mają najlepsze pomysły poza biurem, dlatego zaprojektowano biura aby wyglądały jak mieszkania pracowników. Wstawiono wygodne fotele, kuchnie, a nawet piłkarzyki. Dziś „What If” jest warte 3 mln funtów, a ich klientami są takie firmy jak: Pepsi Co, British Airways, ICI i inni. Baw się więc swoją pracą !

3. Łącz różne dziedziny.

W swoim bestsellerze „Funky Business” Jonas Ridderstale i Kjell Nordstrom mówią: „Jako, że wszystko zostało już wynalezione, jedyna droga naprzód to łączyć ze sobą to co jest”. W ten sposób powstał „e-mail” (elektroniczy list), „edu-tainment” (rozwrywkowa edukacja), „distance-learning” (uczenie się na dystans) a nawet „bio-tech” (czyli biologiczna technologia). Co prawda nie zawsze da się wszystko ze sobą „pokombinować” – Yamaha nie połączyła jeszcze motocyklu z instrumentem muzycznym – ale kto wie, może to kwestia czasu .
Jednak Jake Burton, finansista z Wall Street rzucił pracę w 1977 roku aby wynaleźć nowy sport. Połączył na pozór całkowicie różne rzeczy: śnieg i deskę surfingową – w ten sposób powstał snowboard. Obecnie na stokach jeździ ponad cztery miliony snowboardzistów. Łączmy więc na pozór różne dziedziny.



DANIEL MELEROWICZ – coach ACC ICF, psycholog, psychoterapeuta. Magister psychologii, dyplom uzyskał na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Certyfikowany trener (dyplom Szkoły Trenerów Meritum na poziomie 5 EQF – European Qualification Framework – Starszy Trener). Coach – ukończył Szkołę Coachów w projekcie Coach ICF (akredytowanym przez International Coach Federation). Członek ICF Global oraz ICF Polska. Psycholog upoważniony do przeprowadzania testów kompetencyjnych i psychologicznych, w zakresie selekcji, badania osobowości i inteligencji.
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj