Efektywność to klucz do sukcesu, ponieważ jej brak powoduje u nas frustrację. Oczywiście wartości trzonowe to tutaj kompetencje, skuteczność czy dostosowanie, ale efektywność to cecha, która pozwala na zdecydowanie więcej.
Dlaczego efektywność jest dzisiaj tak ważna?
Przede wszystkim ta cecha pozwala na dostosowanie wysiłków współmiernie do zrealizowanego celu. Można być skutecznym, ale poświęcić na realizację celu tak dużo energii, że pozostałe zadania będą zaniedbane, albo wykonane niedbale. Dobra efektywność to panowanie nad sytuacją, wykonywania czynności szybko, prężnie.
Taka efektywność pozwala nam na wywiązywanie się z zadań, jeśli jesteśmy obecnie zatrudnieni, a gdy poszukujemy zatrudnienia pozwala na szybkie wyszukiwanie ofert pracy, przygotowywanie się do rozmów. Co zatem ułatwia efektywność?
Jeśli jesteśmy zdecydowani: co chcemy robić, jakie mamy wartości, jakie cele wówczas łatwiej być taką prężną i dynamiczną osobą.
Obecność celu zwiększa dynamikę ale także wzrasta efekty o ponad 700 procent jak wynika z badań. Wyobraźmy sobie osobę, która nie ma celu. Jest ona nastawiona tylko na znalezienie pracy, jakiejkolwiek. I wówczas jest w stanie przyjąć każde warunki.Taka osoba oczywiście będzie pasowała do kultury organizacyjnej, gdzie gloryfikowane jest poddaństwo, jednak na pewno nie będzie atrakcyjnym pracownikiem tam, gdzie szanuje się proaktywność i kapitał ludzki. Wybierając firmę warto o tym pamiętać. Niezależnie od wszystkiego jasne cele pozwalają szybciej dogadać się z konkretnym pracodawcą i sfinalizować umową poszukiwania.
Komentarze