KIM JEST COWORKER, czyli grupa docelowa, albo tzw. „Klient”
Większość coworkerów to ludzie 20-30 paroletni, około 1/3 z nich stanowią kobiety. Są to przede wszystkim osoby związane z mediami oraz reklamą, tzw. „kreatywni”, jak i wszelkiego rodzaju programiści, graficy, lub inni przedstawiciele zawodów powiązanych z e-commerce. Ponad połowa coworkerów z całej światowej populacji ma zarobki na poziomie średniej dla swojego kraju, 1/3 ma wyższe, a tylko 14% zarabia poniżej średniej krajowej. 75% ma wykształcenie co najmniej wyższe, (licencjat, magister lub doktor).
Dwie trzecie określa siebie mianem: Freelancer (54%) lub Przedsiębiorca z pracownikami (13%). Ponad połowa wszystkich coworkerów na świecie pracuje w miastach powyżej miliona populacji, a 33% w miastach z przedziału 100 000 – 999 999 mieszkańców.
Większość pracowała wcześniej we własnym domu, lub w tradycyjnym biurze. Przeciętny coworker w toku swojej pracy korzystał z 1,54 biur coworkingowych. Pokazuje to, jak bardzo lojalna jest ta kategoria, gdzie tylko 4% wszystkich coworkerów korzysta z więcej niż 1 biura w tym samym czasie.
Na skali od 1 do 10 wystawiają swoim biurom średnią ocenę 8,44.
Możliwe, że z tej oceny wynika też czas, jaki w nich spędzają, pracując zazwyczaj od 1 do 4 dni w tygodniu, a jedna trzecia korzysta z biur coworkingowych codziennie. Z drugiej strony, tylko 15% osób pracuje w nich mniej niż cztery razy w miesiącu. Dwie trzecie korzysta z opcji ruchomego biurka, czyli nie wykupuje na stałe ani biura, ani konkretnego stanowiska. 38% korzysta z biura w tzw. godzinach biurowych, chociaż na całym świecie już prawie połowa ma 24 godzinny dostęp do swojego miejsca pracy, przy uwzględnieniu faktu, że tylko 15% z nich jedzie do biura dłużej niż 30 minut.
Komentarze