Pojęcie marki osobistej pojawiło się stosunkowo niedawno i dotyczy najprościej zestawu cech, które nas wyróżniają i sprawiają, że jesteśmy rozpoznawalni.
To jest ważne, aby rozumieć innych i tworzyć relacje ale to nasza unikalność przyciąga. To jest tak, że łączą i przyciągają nas do ludzi ich cechy unikalne ale takie, które odpowiadają naszym wartościom.
Załóżmy, że lubimy osoby, które są naturalne. Spotykając taką osobę będziemy chcieli automatycznie do niej podejść i nawiązać interakcję. Gdyjest to autor, trener, bądź osoba, która przekazuje wiedzę, będziemy mieli większe zaufanie i z większym prawdopodobieństwem kupimy produkt.
Jak stworzyć markę osobistą?
Fundamentami solidnej marki osobistej jest znakomite poznanie siebie. O tym było właśnie w poprzednim artykule: http://alterbusinessblog.com/docen-siebie-czyli-jak-czerpac-zyski-ze-swoich-umiejetnosci-w-zyciu-osobistym-i-zawodowym/.Uświadomienie sobie tego jest podstawą. Ale wyróżnienie tego na tyle innych tworzy sukces. Wtedy nie potrzebne nam będą zasłony czy udawanie, bo jesteśmy autentycznii wyjątkowi w swojej naturalności.
Zacznijmy od wartości
Twoje wartości i standardy są osią podstawą twojej osoby. Także jasność zainteresowań i obszarów działań pozwala zachować dynamikę i spójność. Aby wyróżnić się w tłumie trzeba być w czymś dobrym. Jedna osoba jest świetna w relacjach inna w jakiejś konkretnej dziedzinie. Jedna jest wyspecjalizowana inna jest elokwentna w wielu dziedzinach. Każdego coś wyróżnia. I tylko należy to odpowiednio wyeksponować. Cechy najmocniejsze i te najbardziej wyróżniające stanowią fundament marki osobistej.
Charyzma
Osoby posiadające charyzmę to osoby, które swoją postawą i podejściem pociągają innych. Ich każdy ruch jest widoczny a inni wiedzą, że tej osoby nie da się zastąpić inną! To jest marka osobista! Dla mnie taką osobą jest zdecydowanie Michał Wawrzyniak. Trener i założyciel Mentalway- niesamowitej firmy szkoleniowej, która łączy permormance ze szkoleniem i teatrem. Jest to coś unikalnego. A kreatywność autora za każdym razem zaskakuje. Ludzie w większości boją się przekraczać granice, eksperymentować, popełniać błędy, bo zostali tak wychowani. Ale ludzie, którzy mają ten potencjał i potrafią przebijać socjalne ograniczenia niewolniczego systemu są inspirujący, pociągający i energetyzujący. Takich ludzi chce się słuchać, tacy ludzi zapadają w pamięć, od takich ludzi chce się kupować. Tacy ludzie nie muszą do niczego przekonywać. Oni przekonują swoją postawą.
Jeśli chcesz więc mieć silną markę osobistą, zbuduj taką baterię cech, upodobań, zainteresowań, które będą faktycznie Ciebie kręciły. Tylko wtedy będziesz autentyczny. A jak będziesz autentyczny, będziesz spójny a gdy będziesz spójny będziesz pociągający dla innych. Tego życzę każdemu nie tylko w biznesie ale i w życiu osobistym.
Komentarze