Kreowanie wizerunku to temat niezwykle poruszający emocje. Zwykle kojarzy się przeciętnej osobie z czymś albo nieznanym albo manipulacją, łączoną zwykle z pracą na rzecz wielkich koncernów czy polityków.
W rzeczywistości PR dotyczy każdego z nas na codzień. To my swoimi zachowaniami kreujemy swój wizerunek.I nie chodzi tutaj o udawanie kogoś innego a raczej świadomość siebie i swoich atutów i umiejętność wyeksponowania ich tak, aby były atrakcyjne dla otoczenia.
To proste!
Masz pewne unikalne cechy. Potrzebujesz je tylko rozwinąć i w odpowiedni sposób podkreślić innym. Jak to zrobić skutecznie?
Zacznijmy od cech najbardziej naturalnych. Jedna osoba jest z natury otwarta i towarzyska inna bardziej zamknięta i analityczna. Każdą z tych cech można wyeksponować w odpowiednim kontekście. Dla jednej osoby pierwszy zestaw cech może być bardziej atrakcyjny a dla innej drugi. Zależy to od tego, czego odbiorca poszukuje. Nie jest tutaj istotne czy to jest pracodawca czy potencjalny partner. Istotne jest zapotrzebowanie na konkretne cechy. Ale istnienie tych cech to nie wszystko.....Należy je jeszcze odpowiednio i we właściwym momencie pokazać. Powiem więcej należy je pokazywać na każdym kroku.
Prawdziwie autentyczny i elektryzujący PR to taki, który jest podkreślany na każdym kroku. Jeśli jesteś zabawny- pokaż to! Jeśli potrafisz wysłuchiwać ludzi- spraw, aby ludzie kojarzyli tą cechę z Tobą. Jedno jest pewne- musisz dokładnie wiedzieć w czym jesteś dobry a w czym słaby. A najlepsze jest to, że nawet ze słabych stron możesz zrobić atut!
Badania społeczne i psychologia społeczna pokazuje, że ludzie nie darzą sympatią ideałów bez skaz. Ty to możesz wykorzystać! Znając swoje mocne strony i eksponując je maksymalnie często(oczywiście we właściwym czasie) a jednocześnie podchodząc z dystansem do słabych pokazujemy świadomość siebie i poczucie pewności. Te cechy sprawiają, że jesteśmy MARKĄ. Jesteśmy charakterystyczni, rozpoznawalni i co najważniejsze doceniani.
Co kojarzy mi się z należytą Marką?Chyba takie cechy jak zaufanie do niej, chęć do współpracowania, łączenie perspektyw rozwojowych.Dzisiaj jak nigdy kreowanie wizerunku istotne, to takie image o nas, dążenie do czegoś optymalnego. Słabsze nie przesłania całości , jest poza tym bardzo ludzkie i naturalne.Więc należy w siebie wierzyć, ,,..pokazywać na każdym kroku.,,
Komentarze