Czy zastanawiasz się jak podnieść sprzedaż? W większości firm klient może wybierać wśród produktów wyższej i niższej klasy. Produkty wyższej klasy są zwykle bardziej pożądane przez klientów, jednak nie zawsze czują oni, że mogą sobie na nie pozwolić.
Up-selling polega na namówieniu klienta na zakup droższego dobra wyższej klasy niż planował przed wejściem do sklepu. Należy to robić z wyczuciem i powoli, żeby nie spłoszyć klienta, a przede wszystkim pomóc mu wybrać lepszą opcję, która będzie tylko nieco droższa, ale spełni więcej potrzeb klienta. Najlepiej sprawdza się w firmach, w których stosowana jest sprzedaż bezpośrednia.
Jak w takim razie możesz wprowadzić up-selling do sprzedaży w swojej firmie?
Po pierwsze sprawdź jak możesz poukładać swoje produkty od podstawowych, po takie, które będą najbardziej rozbudowane oraz luksusowe.
Przygotuj oferty tych produktów, żeby wyraźnie było widoczne, że produkty droższe są wyższej klasy i zawierają więcej opcji, niż te tańsze.
Ustal metodę, kiedy, gdzie, w jakich okolicznościach Twoi sprzedawcy lub Ty będziecie oferować swoim klientom dobra wyższej klasy w formie testu na początek.
Przygotuj skrypt rozmowy lub system informatyczny na swojej stronie wraz z tekstem sprzedażowym, który będzie informował o tej możliwości.
Przygotuj pierwszy test i ustal jak długo będziesz sprawdzać pierwszą wersję metody. Po teście wyciągnij wnioski i usprawnij tę technikę.
Wprowadź ją na stałe do działania swojej firmy, jeśli ma potencjał i przyniosła Ci efekty.
Po wprowadzeniu tej metody będziesz mógł sprawdzić, jakie są różnice w wynikach finansowych, jednak upewnij się, że masz sposób sprawdzania, które transakcje pojawiły się w wyniku wykorzystania up-sellingu i o ile w związku z tym wzrosła sprzedaż! Przeczytaj również artykuł o cross-sellingu: http://strategiarozwojufirmy.pl/jak-wiecej-sprzedawac-5/ i dowiedź się jak podnieść sprzedaż?
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację: http://martagierlinska.appointy.com/
Zachęcam również do odwiedzenia strony http://strategiarozwojufirmy.pl/
Komentarze