Pracując z firmami, które prowadzą swój biznes dłużej niż 2 lata, zauważyłam że jest im bardzo trudno określić z jakiego źródła mają największe przychody. Mówiąc źródło mam na myśli konkretny segment klientów.
Dam ci przykład, jakiś czas temu miałam klienta, który posiadał dość duża firmę. W momencie gdy zaczęliśmy rozmawiać na temat danych, które są potrzebne, aby przygotować strategię marketingową, okazało się, że nie jest w stanie powiedzieć z jakiego segmentu klientów ma największy zysk. Pomimo skrupulatnie prowadzonych obliczeń dotyczących obrotów, zysków nie mogliśmy ruszyć do przodu. Brakowało mu również danych dotyczących tego, które działania marketingowe przynoszą mu największe korzyści.
Dlatego dziś chciałabym poruszyć temat kontrolowania liczb w firmie. Zastanówmy się jakie liczby powinieneś kontrolować?
Po pierwsze ważne jest to, abyś wiedział jakie Twoja firma generuje obroty i zyski.
Kolejna rzecz to niezbędna wiedza na temat źródeł z jakich przychodzą poszczególne pieniądze.
Następna rzecz to statystyka strony, zwłaszcza jeśli prowadzisz marketing internetowy. Dzięki Google Analytics możesz dowiedzieć się z jakich stron przychodzą klienci.
Ważną kwestią jest też to, w jaki sposób dana kampania marketingowa , dana reklama czy sprzedaż sprawiła, że pieniądze znalazły się w Twojej firmie.
Ostatnia rzecz, którą warto kontrolować to liczby związane z Twoi newsletterem, warto zorientować się ilu klientów odbiera tak naprawdę Twój newslettter.
Zastanawiasz się w jaki sposób możesz kontrolować te liczby?
Jeśli chodzi o kwestie księgowe, ja poprosiłam moją przyjaciółkę, która zajmuje się księgowością zarządczą, aby pomogła mi przygotować specjalną tabelkę w Excelu. Ty możesz po prostu zatrudnić specjalistę, który pomoże Ci zrobić taką tabelkę. W niej możesz liczyć jakie masz obroty, zyski , jaką masz marżę. Możesz również liczyć swoje koszty każdego miesiąca i wyciągać wnioski na tej podstawie.
Skąd pochodzą klienci, którzy zostawiają w Twojej firmie pieniądze?
Tutaj proponuję prostą metodę - zrób ankietę dla klientów, którzy już u Ciebie kupili. Zadaj im pytanie skąd dowiedzieli się Twojej firmie? Dzięki tym danym będziesz wiedział jakie strategie przynoszą Ci największy zyski.
Jak możesz kontrolować statystykę Twojej strony?
Google Analytics pozwoli Ci sprawdzać wszystkie ważne liczby dotyczące Twojej strony, np. liczbę odsłon, użytkowników, a dzięki temu będziesz mógł racjonalnie podejmować kolejne działania.
Kontrolna newslettera.
Kontrola tych liczb jest możliwa dzięki narzędziom załączonym zwykle w mechanizmie, które są odpowiedzialne za wysyłkę Twojego newslettera.
Te powyższe rzeczy kontroluję w swojej firmie i Ciebie też do tego zachęcam. Oczywiście musisz dostosować to wszystko do swoich potrzeb, do tego, co dla Ciebie i Twojej firmy jest istotne. Jestem ciekawa jakie według Ciebie liczby należy kontrolować w firmie. Będę Ci wdzięczna, jeśli pod tym wideo podzielisz się ze mną i innymi przedsiębiorcami, swoimi przemyśleniami na temat kontroli liczb w firmie.
Chcesz przeczytać więcej ciekawych artykułów? Wejdź na: http://strategiarozwojufirmy.pl/
A jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!
Komentarze