Efektywne zarządzanie czasem cz.2

2015-08-22 21:25:30

Josef Lukoschek
Witam, dziś druga część opracowania o zarządzaniu czasem.Temat jest wielowarstwowy dlatego też jest wiele czynników które wpływają na to że po jakimś czasie stosując wskazówki i metody które przedstawiłem , uzyskuje się zwiększenie efektywne, udaje się wygospodarować dodatkowe , pomimo tego że to wciąż i nadal przysłowiowe 24 godziny, czas pracuje dla nas bardziej przyjaźnie, pojmujemy że zmiany przyniają się do pozytywnego.

Ludzkie działanie ma związek z wypoczynkiem.Czas tworzenia to nie tylko wysiłek , także i relaks , czas regenerowania sił.Powiedzenie niemieckie mówi:,,Keine Zeit fuer fitness haben, heisst die Gesundheit untergraben,,.Brzmi więc to tak:brak czasu na dbałość o kondycję fizyczną znaczy podkopanie własnego zdrowia.Tak więc nie należy rozpatrywać , że czas na odpoczynek to czas stracony.Fizjologicznie to jest tak ułożone że nasze siły wyczerpują się i potrzebny okres regeneracyjny.Z mojego doświadczenia uważam , że czas na relaks to świetny moment rodzenia się nowych pomysłów .Jeśli chcemy coś twórczo dokonywać to nie w przypływie musu i napięcia, tylko gdy bezpośrednio to z pracą związane nie jest.Np.biegniemy i wtedy rodzi się nowa myśl , koncepcja.Zauważyłem że tak jest.Efektywność pracy i jej powiązanie z biegnącym czasem można wyjaśnić z wykresu zależności.Wydajność wzrasta do pewnego pułapu, podyktowana jest i swieżymi siłami w nas i zapałem i dobrą ugruntowaną motywacją, Jednakże nie jest ona stała, spada, ogarnia nas znużenie, pracujemy wolniej, w końcu nie mamy ochoty.To już wyraźny sygnał na odpoczynek, dostarczenie energii w formie pożywienia, uzupełnienie płynów , wody, odejście od pracy i czas na relaks, inne oderwanie od tego co robimy.Niektóre wielkie odkrycia jak Archimedesa i Newtona powstały nie dzięki wzmożonej mobilizacji i wytężenia sił, powstały w czasie wolnym , z zadumy, pytania dlaczego??

Jak więc sobie radzić z czasem??Podam tutaj parę wskazówek, nazwę je:Rady codziennego planowania:

-dojrzenie czasu kiedy panuje pośpiech w działaniu a kiedy spokój.Ważne rzeczy więc dokonujemy w okresie spokoju.

-telefony w godzinach rannych

-zapisywanie celu dnia w sposób widoczny

-planowanie dnia następnego w dniu poprzednim wieczorem.W nocy podczas snu można zapomnieć, rano jest trudno znaleźć czas na planowanie.

-rezerwowanie czasu dla siebie , w czasie pracy inne osoby nie powinny rozpraszać, przerywać.Potrzebna wtedy ponowna koncentracja,.Wybicie z rytmu działania, myślenia kosztuje czas, w tym właśnie leży brak efektywności.

-delegowanie obowiązków , zdecydowanie które można,przy powierzaniu obowiązków innemu pracownikowi pytanie jak będę kontrolował to co powierzyłem??Osoba delegowana powinna wiedzieć kiedy rezultat jej pracy będzie kontrolowany i oceniany.

-utrzymanie porządku w miejscu pracy

-rozmowy zorientowane na konkretny cel, jak wiemy rozmowy zabierają czas.Dlatego do rozmowy należy się przygotować, uzmysłowić cel, tracimy czas przez złe prowadzenie dyskusji albo brak dyscypliny w tym zakresie.

-nauka systematyczności, określone liczby ważnych rozmów, telefonów, przy nauce języka słów do zapamiętania, codziennie przeznaczony określony czas .Przeznaczenie całego przedziału tygodnia na raz i to w wymiarze paru godzin może skutkować niepełnym efektem, będzie przeciążające , nie da pożadanej efektywności.

-zmienność czynności, jednorodność prowadzi do zmęczenia.Dzięki systematyczności unikamy stresu, uczymy się powoli i dokładniej jednego zagadnienia.
Tak więc dążenie do prostoty w działaniu, koncentracja na małych i prostych rzeczach , codziennie czyniona krok w krok, daje duże efekty.Przypominam sobie reportaż o bazylice w Hiszpanii.Zbudował ją pratycznie jeden męższczyzna, fakt że to robił latami, z odpadów, tego co jako surowiec wtórny, ale zbudował.Popatrzmy więc jaka efektywność w czasie, na pierwszy rzut oka nie do zrealizowania, utopijne.

Unikanie błędów w zarządzaniu czasem pomaga szybciej osiągnąć zamierzony cel, od nas zależy jaka będzie krzywa pościgu.

Czy uczestniczenie w rozmowach na ten temat, czytanie o tym pomaga??Tak, zachęcam , wiedza i doświadczenia innych pomagają unikać błędów .Pozdrawiam.
Popularność: 51    Powrót

Komentarze

Pana artykuły jak zawsze eksperckie i tematyczne.Powodzenia w dalszym pisaniu.
2015-08-25 07:44 Zbigniew Godziński
To jest dobra tematyka,pisanie o rozwoju jest dla wszystkich i obojętnie jak rozwój jest tym co napędza postęp człowieka.Dziękuję za tak miłe słowa i także wzajemnie życzę powodzenia w Pana Zbigniewie działaniu pisarskim.
2015-08-26 12:16 ~Josef Lukoschek
Więcej komentarzy na forum link


Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick
Wpisz kod z obrazka
Captcha

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj
facebook
Co możemy zmienić na DobryCoach.pl?
aby lepiej odpowiadał Twoim potrzebom