Komunikowanie się jest jednym z naistotniejszych czynników ludzkiego porozumiewania , przekazywania sobie informacji, funkcjonowania w systemie przekazu danych , dotyczy wielu gałęzi życia, związane jest z naszym życiem praktycznie od kołyski a bywa że porozumiewane jest nawet i poza nim...
Sprawne i prawidłowe komunikowanie pozwala:
-zaoszczędzać czas, wiąże się że ,,nasze,,sprawy możemy realizować szybciej do ,,przodu,,
-uefektywnia przedział dokonywania
-pozwala na podejmowanie pewniejszych i zdecydowanych rozstrzygnięć..
Wymieniłem tylko pokrótce jakie mamy zyski w sferze rzetelniejszego przekazu informacji....
A jak jest tak na co dzień???
Z komunikowaniem jest różnie i mimo olbrzymiego postępu w tej dziedzinie, informacje nie zawsze sprawnie docierają do odbiorcy, bądź też nie otrzymujemy jej sami na czas i konkretnej..
Ze swego doświadczenia a związanego z działaniem biznesowym i także tym w sferze prywatnej , mogę wymienić kilka mankamentów , że komunikowanie jest utrudnione.Wynika ono z tego że tyle ile mamy dostarczanych informacji, to tyle charakterów i osobowości ludzkich , w tym także i mentalności..
A więc przeciętnie przekaz informacji funkcjonuje na zasadzie podejścia osobistego, bardziej skonkretyzowany jest w działaniu profensjonalnym , zawodowym, tam gdzie potrzebna wymiana treści krótkiej, zwięzłej i tematycznej..
Najczęstrze uchybienia dotyczące sprawnego komunikowania leżą w braku przyłożenia i jakby pozwoleniu toczeniu się sprawom bezwładnie..ludzie dokładnie czasem nie wiedzą co tak naprawdę chcą i do czego dążą, ta nieumiejętność definiowania celu doprowadza do tego że decyzje są niepewne, chwiejne, nie na 100%, w związku z tym i samo komunikowanie jest niezdecydowane ..
Jest w tym wszystkim jakby taka beztroska, wolność która niby pozwala na wszystko, mało kto sobie zadaje pytanie co oznacza nie przyjście w określonym terminie , albo brak odpowiedzi, bądź też odfajkowanie meila milczeniem...
Najczęściej lawinowo rzuca się tysiące małych szczegółów , które bezpośrednio nie wiążą się z sednem sprawy , przykładowo zamykania transakcji..
Informacje są nie rzeczowe , nie w porę i nie na temat...
Prawdziwymi łamigłówkami jest ,,odszyfrowanie ,,o co komu czasem chodzi?? i kto w ogóle pisze??
Co jest efektem późniejszego działania??
-błędna interpretacja terminu, czasu , osoby wiążącej w komunikowaniu się
-zmarnowany czas, pieniądze
-niesmak załatwiania i niechęć do dalszego działania, spadek motywacji
Tak więc sprawne komunikowanie się i przekazywanie informacji ma duże znaczenie .Wykazuje gdzie tkwi to że rozwój nie następuje progresywnie.Z mego punktu widzenia bardziej rzeczowe i dojrzałe podejście do tematu przekazywania sobie treści wzajemnie, pozwoliłoby:
-podwyższenie efektywności wykorzystania naszego czasu
-zmniejszyło ryzyko występowania nieporozumień, utarczek,kłótni, awantur...
-pozwoliło funkcjonować płynniej, z bardziej optymistycznym nastawieniem , zachętą do działania..
Dało by początek budowaniu społeczeństwa bardziej zadowolonego z siebie, bardziej zorganizowanego, powstały by wzorce i wartości przykładnego komunikowania się..
Komentarze