Coaching "nie" tylko dla bogatych

2016-01-24 15:09:05

Zbigniew Godziński
Coaching niestety wciąż pozostaje produktem elitarnym, na którego stać jedynie nielicznych. Poruszam ten temat w odniesieniu do doświadczeń z klientami, których na regularne spotkania często nie stać.

Każdy człowiek ma prawo do realizacji swojego potencjału.. Dlaczego tak wielu ludziom się go zabrania podnosząc poprzeczkę usług do sum niebotycznych? Jest w pewnym sensie coraz większa polaryzacja społeczna- zanika klasa średnia. Są albo bardzo bogaci, którzy mogą się rozwijać albo bardzo biedni, czasem nie ze Swojej winy, czasem poprzez własne działania. Większość ludzi nie myśli w społeczeństwie o usługach rozwojowych. Część na pewno nie odczuwa takiej potrzeby, nawet znakomita większość, jednak pewna część chciałaby korzystać z takich usług...ale są za drogie.

Dlaczego coaching ma być usługą wciąż tylko dla wybranych?

Okazuje się, że każda nowość, która wchodziła na rynek jak samochód, czy linie lotnicze były najpierw drogie a potem z czasem je umasawiano. I tak powinno być także z usługami szkoleniowymi. Część trenerów już podąża za tym trendem. Dobrym przykładem są kluby EDU, stworzone przez Grupę Mateusza Grzesiaka oraz Milionowy Klub, organizowany co roku przez Mentalway Michała Wawrzyniaka. Są to dwie najpopularniejsze szkoły rozwojowe, ale z pewnością brakuje na rynku usług indywidualnych w atrakcyjnych cenach. Wprowadzenie takich rozwiązań z pewnością zaspokoi potrzeby części osób, które w wyższych cenach by Sobie nie mogły pozwolić na takie usługi a mają potrzeby rozwojowe. Są to najczęściej osoby, które wychowały się w klasie niżej, niż były predysponowane i wówczas mają One wysoki pęd do rozwoju i to właśnie im takie usługi są najbardziej potrzebne.

Widzę to po Sobie. Wielokrotnie chciałem korzystać z takich usług, jednak na wiele nie było mnie stać. I dlatego widząc tą lukę w rynku postanowiłem zwrócić uwagę na ten problem. Te usługi nie muszą być tylko najdroższe, bo przecież można je dawać również za niższą cenę a to lepsze niż brak jakiejkolwiek usługi. Szczególnie popyt na takie usługi mają młodzi ludzie, dla, których obecne ceny często są za wysokie. Dlatego warto stworzyć usługi, które będą dla tej grupy dostępne, gdyż często jest tak, że bogate młode osoby nie mają tak wielkiego popytu na rozwój, jak te biedniejsze, którym jest źle w środowisku, w którym dorastali. Stąd jest to luka, którą warto wypełnić.
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Napewno taki projekt wymaga dogrania właściwej trajektorii szkolnictwa , poparcia władz.Przeanalizowania zysków w wymiarze długoterminowym.Powinno zależeć na rozwoju dziedzin coachingu , ponieważ ma to bezpośredni związek z kształtowaniem postaw w nowych generacjach i pokoleniach.Budową społeczeństwa bardziej zorganizowanego.Decydującym nie jest ilość milionerów tylko zmniejszanie różnicy pomiędzy egzystencją stopnia podstawowego a warstwą kontaktową czyli tą średnią..Bogaci bowiem dadzą sobie radę, konsumpcja tej warstwy nie dotyka tego co dla nas przyjęte i znane..Dążenie do ustandartyzowania większości społecznej w pobliże klasy średniej wiarygodnie by poprawiło stan poprawy całego państwa...bowiem dorównało do standartu przodujących w Unii i na świecie.. Panie Zbigniewie pozdrawiam.
2016-01-24 20:38 ~Josef Lukoschek
Z pewnością
2016-01-25 23:03 Zbigniew Godziński
Więcej komentarzy na forum link


Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj