Kluczowi ludzie, kluczowe treści

2016-02-24 08:45:23

Zbigniew Godziński
Poprzedni artykuł dotyczył tego, jak chronić się przed negatywnymi osobami i treściami. Jedną z najlepszych metod jest przyciąganie tych pozytywnych, zarówno osób, jak i informacji. Oczywiście należy tutaj być również realistą, ale istotne jest aby treści te były dla nas konstruktywne i przyczyniały się do utrzymania, bądź podwyższenia zadowalającej dla Nas jakości życia.

Ludzie i treści, które będą nam sprzyjały to te, które są zgodne z Naszymi wartościami. Są to osoby, które wspierają Nas w Naszych dążeniach i pozwalają się wspierać i motywować Samemu. Gdyby odpowiednio selekcjonować takie treści a nie tracić czasu na te niepotrzebne i toksycznych ludzi to życie było by niezwykle przyjemne.

Przyciąganie odpowiednich ludzi i treści sprzyja odkrycie Swoich mocnych stron oraz preferencji, marzeń i zdefiniowanie celów i priorytetów. Wówczas dokładnie wiemy, co przyciągać do Swojego życia a co z Niego odrzucać. Tego schematu nie uczymy się często w domach i systemach społecznych. Raczej uczymy się działania wbrew Sobie i zmuszania. Działanie na Swoją i Swoich środowisk korzyść wymaga zupełnie odwrotnej logiki. Potrzeba wyrobienia szeregu umiejętności, gdzie w "wersji niewolniczej"jest jedynie jedna "MUSISZ". Tutaj potrzebne są umiejętności asertywności, jasnego wyznaczania talentów i celów, delegowania zadań, w których jesteśmy słabsi, lepszym.

Ten szereg umiejętności zapewnia jednak ciekawsze życie. Jest wstydem, że w XXI wieku takie umiejętności posiada jedynie procent społeczeństwa w zaawansowanym stopniu a znakomita większość robi to "co musi". Kto im każe? Przecież mamy technikę, można wiele rzeczy zrobić łatwiej, spokojniej. A za czym ludzie pędzą? Czy naprawdę tak lubią być niewolnikami. Ich nie żal jest. A raczej tej drobnej garstki osób, która ma aspiracje do bycia wolnym. Dla nich te produkty są tworzone, jak coaching, szkolenia i wsparcie środowiskowe, aby można było stać się liderami XXI wieku i w końcu ustalać zasady a nie dostosowywać się do "bezwładnej większości".
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj