Kluczowe umiejętności adaptacyjne- promocja

2016-03-07 21:59:33

Zbigniew Godziński
Promocja wzbudza dzisiaj skrajne emocje- od ultrapozytywnych i odbiegających od rzeczywistości do negatywnie sceptycznych. Artykuł ten ma na celu pokazanie jej realnej wartości i oddzielenie tego raz na zawsze od wynaturzeń.

Promocja jest CZYMŚ NATURALNYM. To należy podkreślić. Jest ona związana z umiejętnością docenienia przez ludzi zasobów, które daje ziemia, lub tworzą ręce ludzkie.

Początkowo zasięg produktów i usług był jedynie lokalny- zatem także promocja miała taki charakter. Z czasem, gdy nadeszła industrializacja promował się cały zakład, czy fabryka, więc oddzielono osobę promującą od wytwórcy.Wówczas promocja produktu oddzieliła się się także od rzeczywistego produktu. I to już mogło się stać polem do tworzenia manipulacji, która potem przyczyniła się do negatywnego postrzegania promocji. A to trochę tak, jakby negatywnie postrzegać sport tylko dlatego, że istnieje problem dopingu.

Rozwój mediów jeszcze bardziej ten dystans pomiędzy produktem a nabywcą zwiększył. Stworzyło to kolejne pola do manipulacji obrazem i dźwiękiem a z czasem zabiegami socjotechnicznymi i psychologicznymi. Stąd też często postrzegamy promocję negatywnie. Jednak sam fakt promowania jest jak najbardziej naturalny i przyczynia się do szerzenia dobra.
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj