Jeśli chcesz dokonać wiele w swoim życiu, ambitnie realizować swoje plany, spełniać marzenia, być osobą bogatą i mieć jednocześnie czas na pasje, odpoczynek i rodzinę to koniecznie musisz rozwinąć w sobie zestaw potrzebnych cech, nastawień i umiejętności. Jedną z wiodących jest produktywność, która jest miara Twojej efektywności i wydajności. Czasu wszyscy mamy tyle samo, nie rozciągniemy go, spać musimy, tak więc tylko od nas zależy jak go wykorzystamy i czy będziemy produktywni. Jeśli chcesz stać się wytrwałym, cierpliwym ora zależy Ci, by Twoja praca byłą przyjemna i efektywna to koniecznie zastosuj poniższe zasady. Oto one:
Pokochaj swoją pracę ( proces) , nawet jeśli niezbyt ją lubisz i nie jest to praca marzeń, a jesteś obecnie zmuszony/a ja wykonywać. Odnajdź w niej pojedyncze elementy, aspekty, które są przyjemne i jesteś w stanie je polubić. Zgodnie z prawem przyciągania, które mówi, że przyciągamy jeszcze więcej tego, na czym się skupiamy zacznij skupiać się na dobrych stronach tej pracy. Zapisz to co Ci daje dobrego, jakie masz korzyści, przywileje, czego się tam nowego, wartościowego nauczyłeś, jakie cenne doświadczenia Ci dała, jakich fajnych ludzi dzięki niej poznałeś, jaką wartość dajesz światu poprzez swoją obecną pracę. Zaufaj mi. Wiem, że tym sposobem znajdziesz nagle sporo dobrych stron swej pracy, a tym samym wyzbędziesz się negatywnych emocji z nią związanych i łatwiej i przyjemniej będzie Ci ją wykonywać.
Zacznij od drobnostek. Nie porywaj się od razu z motyką na słońce, na karkołomne wyzwania. Słonia da się zjeść, ale nie za jednym podejściem, tylko po kawałeczku. Podziel duże zadanie na kilka mniejszych kroków, a wtedy stojące przed Tobą wyzwanie nie będzie takie przerażające.
Szlifuj swój warsztat – doskonal swe umiejętności, poszerzaj wiedzę, ucz się nowszych, skutecznych sposobów wykonywania swej pracy, najlepiej modelując bardziej doświadczonych i efektywnych kolegów z pracy.
Ciągłe samodoskonalenie. Za każdym razem zrób nieco więcej, niż ostatnio, choćby i o te 5-10%. Dawaj z siebie 120 % i wykonuj swoją pracę najlepiej jak potrafisz.
Stwórz sobie sprzyjające środowisko pracy. Ma być wygodne, dostosowane do zadań na stanowisku pracy, jak chcesz uniknąć rozpraszających hałasów możesz założyć słuchawki z relaksującą, spokojna muzyką klasyczną. Usuń ze swego miejsca pracy i powyłączaj wszystko to co może Cię rozpraszać, być pożeraczem czasu tj: gg, Internet, fb, wyłącz prywatny telefon etc…Jak pracujesz to skup się w 100% na swoim zadaniu.
Dziel swoje duże, długoterminowe cele i plany na mniejsze odcinki czasowe, na małe kawałki, a wtedy znacznie łatwiej Ci będzie je zrealizować, gdy będziesz działać etapami.
Stale doskonal swój sposób działania. Co jakiś czas, analizując jakość i ilość swej pracy, mierząc swoje rezultaty zadawaj sobie te cztery pytania: Czego muszę robić więcej? Czego powinienem robić mniej? Co muszę zacząć robić? Co muszę całkowicie przestać robić? Eliminuj strategii, które nie działają lub dają bardzo marne rezultaty. Szkoda czasu, pieniędzy i energii na kontynuowanie ich. Poznaj zasadę Pareto, która mówi, iż 20 % z naszych działań generuje nam 80% naszych dochodów, pożądanych rezultatów. Zlokalizuj w Twej pracy/biznesie te zależność.
Wyznaczaj duże cele, ale do ich realizacji planuje małe działania.
Stosuj metodę List – zapisuj wszystko.
Zrozum konsekwencje i rezultaty swych działań.
Gwarantuję, że zastosowanie tych zasad znacznie podniesie Twoją wydajność, przyspieszy pracę, a tym samym będziesz mieć mniej stresu i więcej czasu na Zycie prywatne.
Mam nadzieję, że mój artykuł okazał się dla Ciebie pomocny. Będzie mi miło, jeśli zostawisz swój komentarz i udostępnisz go znajomym, którzy potrzebują takiej pomocy.
Komentarze