BIZNES Z PASJĄ- KAPRYS, CZY KONIECZNOŚĆ?

2015-07-22 16:50:25

Sylwia Zięba
Najbardziej wyjątkowa usługa powstaje wtedy, gdy stanowi równie dużą wartość dla osoby, która ją tworzy, jak i dla użytkownika, który z niej korzysta. Przedmiotem transakcji sprzedażowej nigdy nie jest bowiem sam produkt w czystej postaci, lecz korzyści, jakie on ze sobą niesie. Dajmy na to, jeśli ktoś kupuje samochód, to nie dla samego posiadania auta, ale dlatego, że chce np. cieszyć się niezależnością, prestiżem, komfortem przemieszczania się itp. Z drugiej strony najlepszy sprzedawca zawsze zna i potrafi przedstawić wagę rozwiązań, jakie oferuje klientowi. Dlatego, jeśli zastanawiasz się w tym momencie, czy dziedzina, która Cię pasjonuje może przynieść Ci konkretne zyski finansowe, wykonaj poniższe ćwiczenie.
1. Ustal: co jest ważnego DLA CIEBIE w pomyśle, który rozważasz, albo już zacząłeś realizować? Co Ci konkretnie daje (może dać) możliwość wykonywania takiej, a nie innej działalności biznesowej? Jakie wartości się za tym kryją?
2. Pomyśl, ilu jest ludzi, którzy, tak jak Ty, potrzebują tych samych wartości, jakie wskazałeś powyżej (np. spokoju, harmonii, radości).
3. Komu konkretnie i w jaki sposób chcesz i/lub mógłbyś pomóc poprzez swój produkt lub usługę?
4. Co wyzwala w Tobie najwięcej energii, przynosi Ci najwięcej satysfakcji?

Prawda jest taka, że aby dać komuś jakąś wartość, najpierw sam ją musisz posiadać. Głodny na dłuższą metę nie jest w stanie żywić innego głodnego, „Aby zapalać innych samemu trzeba płonąć”- Jacek Walkiewicz. Dlatego zacznij od siebie.
• Co możesz zrobić w zwykłych, codziennych sytuacjach żeby realizować wartości, które stanowią dla Ciebie priorytet?

Nigdy wcześniej klient nie był tak wymagający i świadomy konkurencyjnych usług, co dzisiaj. Dostęp do internetu, mobilność, ogromny wybór na rynku, wolność cenowa powodują, że coraz trudniej jest zaskoczyć odbiorcę naszych usług i sprawić by wybór naszej oferty był dla niego najlepszym z możliwych. Dzisiaj nie wystarczy znać potrzeby swojej grupy docelowej, ale przede wszystkim trzeba je rozumieć. Najlepsza nawet wiedza fachowa, czy koncepcja strategiczna to za mało żeby przemówić do klienta, nawiązać z nim dobry i długoterminowy kontakt. Przede wszystkim Ty sam musisz czuć temat, który reprezentujesz.

Poza tym, dlaczego miałbyś nie zajmować się właśnie tym, co daje Ci najwięcej satysfakcji? Czym różni się Twój wymarzony pomysł na biznes od innych, „bardziej dochodowych”? Jeśli tworzysz produkt z myślą o tym, żeby był użyteczny dla odbiorcy, to TYLKO OD CIEBIE ZALEŻY, czy znajdziesz odpowiednie rozwiązania i czy przekonasz do nich swój target. Często popadamy w pułapkę podążania za tym, co sprzedaje się na rynku. Oczywiście to rynek ostatecznie weryfikuje, czy nasza oferta odpowiada na jego potrzeby. Jednak z drugiej strony przypomnij sobie pojawienie się najbardziej przełomowych produktów. Telefon komórkowy, samolot, sklepy internetowe- wszystkie na początku budziły mniejszy lub większy opór ludzi, a wszystkie dzisiaj dają nam niesamowite możliwości. My jako przedsiębiorcy w znacznym stopniu inicjujemy to, co jest dostępne i pożądane na rynku, a od tego, jakie jest nasze podejście, jakie mamy przesłanie, a także, z jak dużą inwencją i siłą przekonywania działamy zależy popyt na nasz produkt/usługę. „Wszyscy wiemy, że to ten model chcielibyśmy robić (…) Sprawmy więc żeby to wypaliło” Steve Jobs
 Jakiej zmiany najbardziej potrzebują ludzie z Twojej grupy docelowej?
 Jakich ważnych dla siebie celów nadal nie osiągają?
 Gdyby to, czy Twój produkt/usługa spotka się z odpowiednim odzewem zależało TYLKO OD CIEBIE, na czym byś się skoncentrował najbardziej?, czym byś przekonywał swoich odbiorców?

Kiedy spojrzysz na swoją pasję jak na produkt lub usługę, która może wnieść realny wkład w życie innych ludzi otworzysz sobie przestrzeń do tego, aby mieć wpływ na to, jaką ofertę tworzysz, żeby brać i dawać jednocześnie i żeby rozwijać swoje zainteresowania również poprzez motywację finansową. Potwierdzisz w ten sposób, że Twój wymarzony pomysł wydobywa z Ciebie to, co najlepsze i dzięki temu zapewnia Twoim klientom to, co jest dla nich najważniejsze w danym obszarze życia.
Sylwia Zięba
Kapitał Rozwoju
www.kapitalrozwoju.pl
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj