„Możemy zapewnić pracownikom wszystkie dostępne szkolenia, możemy ich inspirować i motywować, możemy dostarczyć im najnowocześniejszym najlepsze technologie, lecz w dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym środowisku rynkowym możemy w sposób wymierny przyspieszyć osiąganie przez nich postępów jedynie przez coaching” Michael Norton
Większość programów kształcenia w dziedzinie zarządzania koncentruje się na uczeniu ideologii zamiast na rozwijaniu podstawowych kompetencji lub umiejętności. Przez to prowadzą do tego, że poznajemy kolejne wspaniałe koncepcje przywództwa lub nadmiernie analityczną teorię. Mimo, że są one oparte na rozsądnych podstawach, to nie obejmują konkretnych, wymiernych procesów i zastosowań. Menedżer, który musi jednocześnie zarządzać zespołem, realizować plany i spełniać oczekiwania różnych stron, potrzebuje błyskawicznych i namacalnych wyników.
Coaching doskonale wypełnia lukę pomiędzy filozofią zarządzania a praktyką. Buduje pomost pomiędzy teorią i praktyką łącząc je w logiczną całość, niczym synapsy pomiędzy półkulami.
Innymi słowy coaching, to przełożenie teorii na język działań.
Komentarze