Akademia Menedżera - pytaj, słuchaj i milcz.

2015-10-15 13:59:04

Iwona Gierłach
Zarządzenie przez pytanie

Pytania, gdy skupiają się na rozwiązaniach a nie na problemach – dają bardzo wiele.

Zwiększają świadomość – ludzie mają czas by coś przemyśleć, zakwestionować.
Stymulują pojawienie się nowych możliwości o rozwiązań.
Zachęcają do wzięcia spraw w swoje ręce, gdyż dają szansę do przedstawienia swoich rozwiązań, dopasowanych do siebie, a nie nabytych, otrzymanych.
Tworzą przestrzeń do rozmowy na wyższym poziomie.
Motywują do przetworzenia większej ilości informacji.
Umożliwiają uporządkowanie myśli, procesu, tematów, wartości, zadań itp.
Pozwalają zobaczyć prawdę, taką bez wymówek, kłamstw i zamgleń.
Uczą aktywnego słuchania.
Angażują ludzi, zachęcają do wzięcia odpowiedzialności.


Pomagają dotrzeć do informacji, których nie uzyskalibyśmy nie pytając i jak mówi chińskie przysłowie: „Ten, kto pyta jest głupcem tylko przez 5 minut”.
Popularność: 86    Powrót

Komentarze

Odpowiedź
Tytul
Imię/Nick

Załóż konto za darmo

Coach Klient
lub zaloguj